Het derde kookboek van Thijs Vis, chef van restaurant ’t Misverstant, moest het opus magnum worden: een boek dat de kwaliteit uitstraalt die past bij deze topkeuken. Mooi dat de uitgever bij Branding Topics terecht kwam. MIJN KEUKEN is een inspirerend en hoog culinair kookboek geworden, naar een idee van Joost van Sluijters en met foto’s van Scala Photography. Een boek voor in de keuken dat het ook goed doet op de koffietafel.
De gerechten in het boek hebben de ruimte gekregen en knallen in kleur van de pagina af. Daarnaast vertelt het boek het verhaal van het harde werken in de keuken om dit allemaal voor elkaar te krijgen. Dat verhaal zien we in rauw en korrelig zwart wit. Zo hebben we een mooi contrast tussen voor en achter de schermen. Tussen de glamour aan tafel en de tl-verlichte werkelijkheid van een topkeuken waar het toch zeker 14 uur per dag buffelen is.
MIJN KEUKEN wordt niet verspreid via de boekhandel. Daarvoor zijn de marges van distributie en handel simpelweg te hoog. Het wordt rechtstreeks aangeboden op de website www.top-of-mind.nl/kookboek voor €29,95 en daarnaast met name als relatiegeschenk verspreid, waarbij het boek ook een stofomslag op maat kan krijgen om dan MIJN HUIS, MIJN ADVIES, MIJN AUTO, MIJN GROENTEN of bijvoorbeeld MIJN VIS te heten. Vooralsnog is het in ieder geval ook MIJN VISITEKAARTJE ; )
Opdrachtgever
Top of Mind
Onze bouwstenen
Concept
Copy
Grafisch ontwerp
Fotografie
Print
8 september 2024 werd het eerste exemplaar van het boek uitgereikt aan Pieter Smit van vishandel Schot uit Tholen. Een bewuste keuze. De kwaliteit van een keuken wordt immers zeker niet alleen in de keuken bepaald, maar voor een groot deel ook aan de achterdeur. Daar waar toeleveranciers als Schot de beste kwaliteit leveren. Voor topkwaliteit heb je een sterk netwerk nodig. Dat weet Thijs en dat weten wij bij Brandig Topics al even zo goed.
Branding Topics kent de weg naar de juiste fotograaf, de juiste copywriter en de betaalbare drukker. Daar doen we graag een boekje over open.