Contact
Cacaokade 3
5705 LA Helmond
Contact



    Of neem direct contact met ons op
    Cacaokade 3
    5705 LA Helmond

    Klein met een groot hart

    PeelrandWonen

    Onze relatie met PeelrandWonen is een bijzondere. Ze kwamen na een eerste kennismaking met een communicatieprobleem bij Branding Topics. We hebben dat meer dan uitvoerig bestudeerd om vervolgens zonder de bekende borden terug te keren bij Peelrand. Daar konden we ze uitleggen hoe ze dit zelf, zonder ons, op konden lossen.

    De plezierige relatie die daaruit ontstond resulteerde uiteindelijk in de aanvraag voor een volledig nieuwe huisstijl die recht doet aan het kleinschalige waar deze woningcorporatie zo groot in is. We hebben de volledige uitrol van de huisstijl voor onze rekening genomen en wisten PeelrandWonen in recordtijd een geheel nieuw eigentijds gezicht te geven.

    Opdrachtgever
    PeelrandWonen

    Onze bouwstenen
    Strategie
    Concept
    Copy
    Grafisch ontwerp
    Campagne
    Video
    Fotografie
    Print

    Wij hadden Branding Topics gevraagd een nieuwe huisstijl voor PeelrandWonen te ontwikkelen. Een afspraak was snel gemaakt en ook al snel had Branding Topics een mooie, inspirerende huisstijl met een goed verhaal. Dit sprak ons zeer aan en we konden plannen voor de uitwerking gaan maken. Maar toen maakte externe omstandigheden opeens dat het zeer wenselijk zou zijn om al heel snel over de nieuwe huisstijl te beschikken. Alles kwam daarmee in een turbulente stroomversnelling en bij Branding Topics vond ik die flexibiliteit. Nog geen twee maanden na ons eerste gesprek was er sprake van een mooie en volledig geïmplementeerde huisstijl. Ontzettend blij mee!

    Martijn van Straaten, Directeur-Bestuurder bij PeelrandWonen


    Nieuws op heel veel punten

     

    Rond de introductie van de huisstijl hebben alle huurders een mailing gekregen waarin we niet alleen de huisstijl introduceerden, maar ook de sterke punten van PeelrandWonen. In het hart van de mailing vonden de huurders hun eigen punt: een bon voor een punt taart, als uitnodiging om een keer te komen praten bij PeelrandWonen. Want communiceren is vooral ‘de lijntjes kort houden’.

    Groot door klein te blijven

     

    Oog voor details; aan die claim kun je als kleinere woningcorporatie werkelijk invulling geven. Dat doet PeelrandWonen. We hebben dat gevisualiseerd door dat detail in beeld te brengen. We zien kleine mensen scherp in beeld in een hele grote wereld. Daar ligt de focus van PeelrandWonen. Buiten passen we tilt-shift fotografie toe waardoor we ook daar dat gevoel van de modelspoorbaan neer weten te zetten. Dat we daarvoor een hele dag vanuit een hoogwerker moesten fotograferen, namen we graag voor lief.

     


    Campagne ‘Plakkende gedachten over wonen’

     

    Wij laten hier als bureau heel stoer bakstenen zien. Woningcorporaties hebben het daar nooit over. Het gaat nooit over huizen maar juist over een thuis. Het gaat altijd over mensen en toen PeelrandWonen in het hart van de coronapandemie moeite had om die mensen te bereiken klopten ze bij ons aan. Men wilde graag weten wat er leeft onder de huurders en woonwensen inventariseren.

    Wij ontwikkelden daarop de campagne ‘P(l)akkende gedachten over wonen’. Huurders kregen een kaart met vijf vakjes en een overvloed aan stickers met woorden. Door simpelweg stickers te plakken konden ze hun woonwensen verwoorden. Wie de kaart instuurde, kon een koelkast winnen, maar ook dat de woonwens verwezenlijkt werd.

    De kaart en stickers werden huis-aan-huis verspreid onder huurders en de campagne werd met posters en een youtube-campagne ondersteund. Ze kregen enorm veel inzendingen. We slaagden erin om het contact met de huurder te herstellen.


    Mailing huurdersparticipatie

     

    BIJpraten
    PeelrandWonen wil meer contact met haar huurders. We ontwikkelden een mailing die we de titel ‘BIJpraten’ hebben gegeven; PeelrandWonen graag wil bijpraten met haar huurders over hoe hun huis en buurt bevalt. Wellicht worden in dit gesprek wel de zaadjes gepoot waar de huurder en de woningcorporatie later van kunnen oogsten.

    Bij deze mailing zit een zakje bloemzaad. Daarmee kan de huurder zelf op het balkon of in de tuin de buurt letterlijk opfleuren. Meer bloemen zorgt voor meer bijen en dat weer voor meer planten- en diersoorten.

    Als de huurder de antwoordkaart instuurt krijgt hij een gratis bijenhotel. Daarmee wil PeelrandWonen het bijenvolk waar de huurder de bloemen voor teelt ook graag een huis geven. Ze zijn immers volkshuisvesters.


    Wil je als non-profit organisatie ook het profijt van een bureau dat meedenkt?

    Neem contact met ons op

     

    Ja dat wil ik