Onze relatie met PeelrandWonen is een bijzondere. Ze kwamen na een eerste kennismaking met een communicatieprobleem bij Branding Topics. We hebben dat meer dan uitvoerig bestudeerd om vervolgens zonder de bekende borden terug te keren bij Peelrand. Daar konden we ze uitleggen hoe ze dit zelf, zonder ons, op konden lossen.
De plezierige relatie die daaruit ontstond resulteerde uiteindelijk in de aanvraag voor een volledig nieuwe huisstijl die recht doet aan het kleinschalige waar deze woningcorporatie zo groot in is. We hebben de volledige uitrol van de huisstijl voor onze rekening genomen en wisten PeelrandWonen in recordtijd een geheel nieuw eigentijds gezicht te geven.
Opdrachtgever
PeelrandWonen
Onze bouwstenen
Strategie
Concept
Copy
Grafisch ontwerp
Campagne
Video
Fotografie
Print
Martijn van Straaten, Directeur-Bestuurder bij PeelrandWonen
Rond de introductie van de huisstijl hebben alle huurders een mailing gekregen waarin we niet alleen de huisstijl introduceerden, maar ook de sterke punten van PeelrandWonen. In het hart van de mailing vonden de huurders hun eigen punt: een bon voor een punt taart, als uitnodiging om een keer te komen praten bij PeelrandWonen. Want communiceren is vooral ‘de lijntjes kort houden’.
Oog voor details; aan die claim kun je als kleinere woningcorporatie werkelijk invulling geven. Dat doet PeelrandWonen. We hebben dat gevisualiseerd door dat detail in beeld te brengen. We zien kleine mensen scherp in beeld in een hele grote wereld. Daar ligt de focus van PeelrandWonen. Buiten passen we tilt-shift fotografie toe waardoor we ook daar dat gevoel van de modelspoorbaan neer weten te zetten. Dat we daarvoor een hele dag vanuit een hoogwerker moesten fotograferen, namen we graag voor lief.
Wij laten hier als bureau heel stoer bakstenen zien. Woningcorporaties hebben het daar nooit over. Het gaat nooit over huizen maar juist over een thuis. Het gaat altijd over mensen en toen PeelrandWonen in het hart van de coronapandemie moeite had om die mensen te bereiken klopten ze bij ons aan. Men wilde graag weten wat er leeft onder de huurders en woonwensen inventariseren.
Wij ontwikkelden daarop de campagne ‘P(l)akkende gedachten over wonen’. Huurders kregen een kaart met vijf vakjes en een overvloed aan stickers met woorden. Door simpelweg stickers te plakken konden ze hun woonwensen verwoorden. Wie de kaart instuurde, kon een koelkast winnen, maar ook dat de woonwens verwezenlijkt werd.
De kaart en stickers werden huis-aan-huis verspreid onder huurders en de campagne werd met posters en een youtube-campagne ondersteund. Ze kregen enorm veel inzendingen. We slaagden erin om het contact met de huurder te herstellen.
Neem contact met ons op