Contact
Cacaokade 3
5705 LA Helmond
Contact



    Of neem direct contact met ons op
    Cacaokade 3
    5705 LA Helmond

    Een steen bijdragen aan een veilig huis

    Gemeente Helmond

    Soms raakt een opdracht je echt. Toen ons in het briefingsgesprek voor de campagne van ‘Regionale aanpak huiselijk geweld en kindermishandeling Zuidoost-Brabant’ duidelijk werd hoe groot dit probleem is, waren we daar stil van… Dat werd vervolgens ook de insteek voor de doordachte campagne, waarin we een drietraps-mailing in hebben gezet, maar ook een film waarin we het probleem van de hulpverleners haast grafisch presenteerden. Het drukwerk en de film kregen dezelfde dramatiek als het probleem dat we beschrijven.

    Opdrachtgever
    Gemeente Helmond

    Onze bouwstenen
    Strategie
    Concept
    Copy
    Grafisch ontwerp
    Campagne
    Video
    Fotografie
    Print


    Drietraps-mailing voor hulpverleners van huiselijk geweld in opdracht van gemeente Helmond. Het doel was om een gezamenlijke visie en aanpak over samenwerking tussen 21 gemeenten onder de aandacht te brengen. Dat deden we door drie keer een mailing te versturen:

    Mailing 1: Triggeren met alleen de eerste twee letters van het woord ‘Stilte’: St…

    Mailing 2: De visie in een klein boekje dat over de mond van het slachtoffer ligt. Als het boekje uit is (en de visie wordt nageleefd) komt de mond van het slachtoffer vrij en kan deze dus gaan spreken. Dan wordt de stilte doorbroken.

    Mailing 3: Reminder met het woord ‘Ongehoord’. Hierin zeggen we nog iets over het aantal meldingen (dat aantal is ongehoord) als ook dat de slachtoffers zich ongehoord voelen. Toegevoegd is een blikje met het logo met daarin oordopjes.


    Originaliteit, creativiteit, snelheid en alertheid…

    Branding Topics heeft voor het Regionaal actieprogramma ‘Geweld hoort nergens thuis, ook niet in Zuidoost-Brabant’ de visietekst – een saaie A4 – omgezet in een aansprekende vorm.
    De opdracht was een ontwerp te maken dat voorkomt dat de visie een plankligger wordt en de visie vooral zichtbaar maakt. Kortom een ontwerp dat ‘blijft hangen’. Dat is gelukt!

    Ieder z’n vak geldt zeker voor Anita. De manier waarop zij heel snel onze wens om kon zetten in een idee, beeld en opvallende vorm is echt heel bijzonder. Daarbij schakelt ze snel en overlegt daar waar nodig met de opdrachtgever. We hadden een strakke planning. Die hebben we kunnen behalen door de alertheid en inspanningen van Anita.

    Kortom; heel tevreden door de originaliteit, creativiteit, snelheid en alertheid.

    Annette Kellenaers, Projectleider in zorg en sociaal domein


    Hoe stevig sta je

     

    Hulpverleners vinden het ingrijpen bij (een vermoeden van) huiselijk geweld vaak lastig. Gelukkig worden zij gesteund door vele instanties en door wet- en regelgeving. In een film laten we deze steun zien in de vorm van ‘scheerlijnen’ die onze hulpverlener staande houden. Maar gaandeweg het verhaal wordt duidelijk dat allerlei steun in de praktijk vaak wegvalt. We zien scheerlijn na scheerlijn in het mulle zand vallen. Bekijk de film door er op te klikken; dan opent hij in YouTube en hoor je ook de voice-over.

    De volledige productie (productiebegeleiding, script, camera, montage, geluid, enscenering) was hier in handen van Branding Topics.


    Ook een urgent probleem waarover gecommuniceerd moet worden?

    Neem contact met ons op

     

    Ja dat wil ik